Parc Guell en het aquarium van Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anja Olbers - WaarBenJij.nu Parc Guell en het aquarium van Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anja Olbers - WaarBenJij.nu

Parc Guell en het aquarium van Barcelona

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

16 September 2015 | Spanje, Barcelona

Wederom werd ik vanmorgen om 8.45uur wakker. Ook vannacht heb ik heerlijk geslapen. Ik douche me snel en ga ontbijten, neem mijn lunch voor vandaag mee en ga op pad. Om 13.00uur mag ik Parc Guell binnen. Tot die tijd zie ik wel waar ik terecht kom, ik heb een krappe 2 uur om iets te verzinnen. Het is erg warm vandaag, ik gok een graad of 28 en minimaal bewolkt.

Om stipt 13.00uur ben ik bij het Gaudi Park. Hetnis een mooi park, maar ik had er meer van verwacht. De meeste plekken kun je bezichtigen zonder entree bewijs, voor een klein deel heb je wel een kaartje nodig en dat is wel mooi voor de foto's. Ook hier weer veel muziek. Mijn lunch geniet ik naast een man die spaanse gitaar speelt. Hij is erg vriendlijk en een echte Don Guan en ik zou haast zeggen dat ik een privé concert krijg.
Ik heb het lang volgehouden en na 3 uurtjes vertrek ik richting het aquarium van Barcelona.
Ze zeggen dat dit het grootste aquarium van Europa is en ik moet bekennen dat ook dit weer schitterend is. Met een zoet- en een zoutwater aquarium een gedeelte met amazonevisse en zelf pinguin ben ik blij dat ik er ben geweest.

Tot slot slenter ik met mijn loodzware benen naar la Rambla: SHOPPEN!
Aan het begin van de winkelstraat laat ik me bewust oplichten door een Afrikaan en koop een disignerstas. Helemaal blij met mijn aankoop loop ik verder en kijk of ik nog wat leuke souvernirs kan scooren, helaas allemaal rotzooi. Ik word aangetrokken door een winkel van Desiquel, niet zo goed.. En dat blijkt. Even later ben ik wat eurootjes lichter en een mooi kledingsetje rijker (sorry Sjoerd).
Ik ben helemaal gebroken van vandaag en wil graag wat eten. Terug bij het hotel neem ik het verstandige besluit me te douchen en beneden wat de eten. Lekker simpel: spaghetti bolognese met, natuurlijk, olijfjes vooraf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Er even lekker tussenuit!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 3115

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 17 September 2015

Het zonnige Barcelona

Landen bezocht: