Laten we bij het begin beginnen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anja Olbers - WaarBenJij.nu Laten we bij het begin beginnen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anja Olbers - WaarBenJij.nu

Laten we bij het begin beginnen

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

14 September 2015 | Spanje, Barcelona

4.00uur, de wekker gaat. Snel aankleden, tanden in de poets, broodje naar binnen en op naar Amsterdam. Ik besef nog niet zo dat ik over paar uurtjes in Spanje zit en slaap nog half.
Het is rustig op de weg, dus kunnen we lekker doorrijden. Bij de terminal geef ik Sjoerd een kus en een knuffel; "tot snel, doe voorzichtig en pas goed op jezelf" en ik ga.
Binnen slaan de zenuwen toe. Geen idee waar ik heen moet. Gate B15, langs de controle en op naar het vliegtuig. Ik zit net 10 minuten, komt er plotseling huilend en luid schreeuwend om hulp een meisje aangerend. Waarschijnlijk is ze de gate kwijt en is de totale paniek toegeslagen. Hopen dat het geen negatieve voorbode voor mij is.
Al snel kunnen we het vliegtuig in en gaan om 7.20uur de lucht in. Ik val in slaap en wordt vlak voor de landing wakker, het is 9.20uur als we na een rustige vlucht op de luchthaven van Barcelona aankomen.

Ik verga van de honger en koop een snelle hap en wat te drinken, Ondertussen bestudeer ik de metrokaart van de stad. Ik denk dat ik het snap en vertrek. Helaas snapte ik het niet!! Na ruim 3 uur kom ik eindelijk bij mijn hotel. Volgens mijn heb ik het hele metronet onder de stad gezien. Ook het verschil tussen metro en trein is me nu wel duidelijk, je moet ze zeker niet met elkaar verwarren!!! Lang leve het platteland ;-)

Het hotel is prima. Vlakbij veel bezienswaardigheden, metro om de hoek (als ik dat nog aandurf), gastvrij en vriendelijk personeel, zwembadje, fitness en heel belangrijk: goed weer. Ik installeer me op mijn kamer op de 9e verdieping. Het is klein maar comfortabel.
Na een kort telefoontje naar Sjoerd, haal ik om de hoek een lekker broodje met wat te drinken. Even bijkomen van de reis, dus ga ik even in de zon bij het zwembad. Dit is pas vakantie; helemaal alleen hier, muziekje erbij, zonnetje, ik mis alleen nog de cocktail....

Het is 15.30uur, tijd om een rondje door de stad te gaan. Ik besluit de Arc de Triomf te gaan opzoeken en neem de metro. Met wat hand -, en voetgebaren (engels spreken ze niet en ik spreek geen spaans) kom ik vrij vlot op plaats van bestemming. Onderweg kom ik nog langs een bizar gebouw, de Torre Agbar, het lijkt wel een condoompje!! Hierin zit het waterleiding bedrijf gevestigd, maar binnenkort zal het een hotel zijn van Hyatt. Even wat foto's gemaakt en weer door. Bij de Arc de Triomf ga ik via het parkje erachter naar het Parc de la Ciutadella. Dit is het grootste park van Barcelona en erg polulair bij de bevolking wat zeer zeker te merken is. Overal zie je mensen op straat en in de tuinen van het park. Ze spelen jeu de boule, maken muziek of zijn gezellig aan het picknicken. De sfeer is erg ontspannen en ik voel me meteen thuis. In het park staat een prachtige fontein, de Font de la Cascada, met zijn gevleugelde paarden en slangenstaarten.
Om even te genieten van de ontspannen sfeer, ga ik bij het centrale meertje wat is aangelegd in het park, even rusten. Het meertje doet me denken aan Venetië, met zijn verliefde stelletjes in bootjes. Het is één grote zoetsappige aanblik, maar erg vermakelijk.

Ik begin trek te krijgen en loop terug naar de metro. Onderweg stop ik even voor een boodschapje bij de supermarkt, want ik denk dat ik vanavond zin heb om met een Sangria bij het zwembad te gaan zitten.
Om 18.30 heb ik een bordje Paella voor me staan die ik me goed laat smaken. Het toetje valt tegen, maar dat moet de pret niet drukken.
Daarna nog 1 keer de winkelstraat op en neer en dan terug naar het hotel.



  • 14 September 2015 - 19:20

    Maria:

    Hey Anja

    Super van je. Genieten en lekker bijtanken !!
    En Sjoerd, ja die ook sterkte. Maar zal het even alleen moeten klaren :-)

    Dus mooie dag daar in mooi Barcelona.

    Groetjes
    Maria

  • 15 September 2015 - 11:18

    Sjoerd:

    Hallo Anja,

    Op de eerste dag al veel gezien lees ik!! Goed bezig, geniet ervan en veel foto's maken en niet te vergeten.......lekker ontspannen;)

    Sjoerd

  • 15 September 2015 - 12:19

    Aafke Olbers:

    Spannend die metro. Veel genieten, veel zien en lekker ontspannen.
    Groetjes Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Er even lekker tussenuit!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3118

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 17 September 2015

Het zonnige Barcelona

Landen bezocht: