De Sagrada Familia - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anja Olbers - WaarBenJij.nu De Sagrada Familia - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anja Olbers - WaarBenJij.nu

De Sagrada Familia

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

15 September 2015 | Spanje, Barcelona

Om 8.45 uur word ik wakker van kibbelende schoonmaaksters op de gang. Ik heb een goede nacht gehad en heb zin om iets te ondernemen. Ik douche me snel, spullen pakken en naar het restaurant voor een heerlijk uitgebreid ontbijt. Ik maak mijn lunch voor vandaag en vertrek richting de Sagrada Familia. Als ik aankom weet ik niet wat ik zie... Een immense drukte, er is een wachttijd van ruim 4 uur!! Ik ga in de rij voor een kaartje en een uur later heb ik het entreebewijs voor om 15.45uur, nog even wachten dus.

Ik neem de metro en reis naar Parc Guell. Ook hier kom ik van een koude kermis thuis, de eerste mogelijkheid om naar binnen te kunnen is na 17.00uur. Ik koop een ticket voor morgenmiddag en neem de metro naar de Ramblas. Je komt voor mijn gevoel in een heel ander Spanje. Andere uitstraling, overal gezellige terrasjes, veel muziek en entertainment. Hier slenter ik wat rond, winkeltje-in-winkeltje-uit, een paar foto's en het is al weer tijd om terug te gaan naar de Sagrada Familia.

Alleen deze prachtige kerk is al een reden om naar Barcelona te komen. Je komt ogen tekort. Zowel van buiten als van binnen vallen ontzettend veel details op. Alleen de massief ijzeren deuren zijn al prachtig!! In de kerk speelt het zonlicht met de gekleurde glas-in-lood ramen wat een heel mooi schouwspel oplevert.
Voor een prachtig uitzicht over de stad ga ik 1 van de 2 torens in. Met een lift ga ik zo'n 50 meter omhoog en het was zeker het wachten waard!
Nadat ik weer beneden ben loop ik nog snel een rondje door de kerk omdat het zo mooi is.

In de haven van Barcelona ga ik een hapje eten. Omdat ik de eerste gast van vanavond ben, krijg ik een gratis glas van hun slechste champagne, genieten! Ik bestel wat tapas en geniet van het uitzicht.
Het begint al flink af te koelen hier, ik gok dat het een graad of 20 is nu.
Het diner heeft gesmaakt, ik bestel een ijskoffie na en bekijk teleurstellend wat ze me komt brengen: een bakkie espresso met een glas ijsklontjes en suiker. Dat laatste was het lekkerst, ik ga op zoek naar een ijsbar!!!!

  • 16 September 2015 - 15:02

    Bertus:

    Moi anja heb jou verslag gelezen. Hier is alles goed ook met Emma gaat het goed .verder geen nieuws groetjes pP mam en emma

  • 16 September 2015 - 16:42

    Aafke:

    Wij zijn benieuwd wat je vandaag hebt beleeft. Morgen weer een lange rit met de metro naar het vliegveld???????? Volgens mij heb je het hele metro net nu wel door. Goeie vlucht en tot morgen.
    Groetjes Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Er even lekker tussenuit!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3122

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 17 September 2015

Het zonnige Barcelona

Landen bezocht: